تبلیغات
اطلاعات جامع خودرو - تغییرات موفقیت‌آمیز صنعت خودرو

تغییرات موفقیت‌آمیز صنعت خودرو

 تغییرات موفقیت‌آمیز صنعت خودرو


 تغییرات ریسکی اما موفقیت‌آمیز صنعت خودرو



تقاضاهای بی‌پایان بازار و قوانین دست‌وپا گیر باعث می‌شود که خودروسازان بازی‌های جدیدی را به راه بیندازند. کمپانی‌ها، مخصوصاً آن‌هایی که از نظر افراد زیادی جذاب هستند باید توازنی مناسب بین خلاقیت در ساخته‌ها و از دست ندادن مصرف‌کننده‌های سنتی برقرار کنند. گاهی اوقات خودروسازان با خودرو یا تکنولوژی جدید از راه رسیده و موفقیت عظیمی را کسب می‌کنند. برخی مواقع نیز سنتی‌ها برنده می‌شوند.

x6exterior6
در این نوشته 5 تغییر بزرگی را شمرده‌ایم که در هنگام عرضه‌ی اولیه نفرت زیادی را از آنِ خود کردند اما پایان کار برایشان خوش بوده و موفقیت بزرگی را به دست آوردند.

  • شاسی بلندهایی از سازنده‌های خودروهای اسپورت

باور داشته باشید یا نه، زمان‌هایی وجود داشته که سازندگان خودروهای اسپورت تنها خودروهای اسپورت می‌ساخته‌اند! این موضوع با گل کردن بازار کراس اوورها عوض شد و زمانی که برای مثال پورشه با کاین در سال 2002 از راه رسید، طرفداران می‌گفتند پورشه چگونه می‌خواهد این خودرو را بفروشد و برخی نیز می‌گفتند این کار می‌تواند به ورشکستگی پورشه منجر شود. آن‌ها می‌گفتند که شاسی‌بلند پورشه نفرت‌انگیز است و آن را بایکوت می‌کنند. کاین به سرعت به پرفروش‌ترین مدل پورشه تبدیل شد و با فاصله‌ی زیادی از 911 سبقت گرفت.

2015-Porsche-Cayenne-Turbo-front-view1
امروزه سازندگانی چون استون مارتین، آلفارومئو، جگوار، مزراتی، بنتلی، رولزرویس و حتی لامبورگینی یا شاسی‌بلندی آماده برای فروش داشته یا برنامه‌ی توسعه‌ی آن را در دست دارند. این خودروها خوب می‌فروشند و البته طرفداران نیز نباید شکایتی داشته باشند زیرا پول حاصل از فروش زیاد به پیدایش خودروهای اسپورت بعدی کمک خواهد کرد. بدون کاین و ماکان پول کافی برای توسعه‌ی هایپرکار 918 یا مدل مسابقه‌ای 919 وجود نداشت. بنابراین باید سپاس گذار این شاسی بلندها بود.

  • خودروهای اسپورت الکتریکی/هیبریدی

گمان می‌شد که خودروهای هیبریدی و سبز برای افراد گیاه‌خوار و دوستدار محیط‌زیست هستند بنابراین عموماً مردم فکر می‌کردند که خودروهای اسپورت الکتریکی/هیبریدی تحسین‌های زیادی را در پی نخواهند داشت و نهایتاً شکست خواهند خورد. شما نمی‌توانید در یک‌زمان هم سریع باشید هم سبز، صحیح؟! چقدر اوضاع تغییر کرده است! تسلا ثابت کرده که خودروهای الکتریکی خسته‌کننده یا کند نیستند و هایپرکارهایی چون لافراری، 918 و P1 ثابت کرده‌اند که هیبریدیزاسیون می‌تواند کارایی بسیار زیادی داشته باشد.

LaFerrari, P1 And 918 Spyder
LaFerrari, P1 And 918 Spyder

روسای پورشه می‌گویند که امکان دارد 911 یک روزی هیبریدی شود. آکورا NSX و ب‌ام‌و i8 هیبریدی هستند و تسلاها نیز هرروز قدرتمندتر و سریع‌تر می‌شوند. حتی هایپرکارهایی وجود دارند که کاملاً الکتریکی هستند مثل ریماک کانسپت که خروجی 1088 اسب بخاری داشته و قادر است در 2.6 ثانیه به تندی 100 کیلومتر در ساعت برسد. انتظار داشته باشید که از سال‌های آینده خودروهای اسپورت الکتریکی غالب میدان باشند.
  • خودروهای عضلانی توربو و AWD

می‌توان این‌گونه استدلال کرد که خودروهای عضلانی بیش از هر بخش دیگری تحت‌فشار خواسته‌های طرفداران بوده‌اند. آن‌ها پیشرانه‌های تنفس طبیعی و حجیم و خودروهای دیفرانسیل عقب می‌خواهند که در خط مستقیم سریع باشند و از نظر تاریخی نیز در برابر تغییرات مقاوم باشند.

2016-chevrolet-camaro-rs-2016-ford-mustang-ecoboost-front-end-in-motion
اما امروز خریداران می‌توانند کاماروها و موستانگ هایی را با پیشرانه‌های 4 سیلندر توربو بخرند! دوج چلنجر نیز با پیشرانه‌ای سوپرشارژر در دسترس است. چلنجر در آینده‌ای نزدیک از سیستم چهارچرخ محرک سود خواهد برد. میزان فروش کامارو و موستانگ چهار سیلندر که از نظر طرفداران نوعی توهین هستند بالا است.

Dodge-Challenger-2015-SRT-0

  • گیربکس اتوماتیک در خودروهای بسیار کارا

زمانی‌هایی بود که خودروهای پرفورمنس تنها با گیربکس دستی عرضه می‌شدند تا لذت فراوانی را نصیب طرفداران کنند. فولکس‌واگن گلف R، فیات 500 آبارث و پورشه GT3 تنها نمونه‌هایی کوچک از خودروهایی هستند که قبلاً تنها با گیربکس دستی عرضه می‌شدند اما هم‌اکنون گیربکس اتوماتیک در لیست سفارش‌ها دیده می‌شود. مطمئناً گیربکس دستی درگیر کننده تر است اما افراد فهمیده‌اند که بسیاری از گیربکس‌های اتوماتیک هم‌اکنون سریع‌تر از نسخه‌های دستی بوده و عملکرد بهتری دارند.

2017-acura-nsx-center-console-controls
برخی خودروهای اسپورت امروز تنها با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شوند که از آن جمله می‌توان به آکورا NSX، آلفارومئو 4C، فورد GT، تمامی لامبورگینی‌ها و فراری‌ها، آئودی R8 و ب‌ام‌و M5 اشاره کرد. انتظار می‌رود که در آینده حتی تعداد خودروهای اسپورت عرضه شده با گیربکس دستی کمتر هم شود.

  • شاسی بلندهای کوپه

بسیاری از مردم هنوز هم شاسی بلندهای کوپه و کوپه‌های چهار درب را دوست ندارند زیرا کوپه باید تنها دو درب داشته باشد! شاسی بلندهای کوپه نوعی از طراحی سقف را دارند که آن‌ها را کمتر کاربردی ساخته و فضای سر و ظرفیت محفظه بار کمتر دارند. برای بسیاری افراد طراحی این خودروها پرزرق‌وبرق بوده و نسبت‌های طراحی آن‌ها خوب است. هنوز هم خودروسازها این بیزینس را دوست دارند و مردم نیز به خرید این مدل‌ها ادامه می‌دهند.


مرسدس بنز و ب‌ام‌و هر دو در خط تولید خود از این مدل‌ها دارند و انتظار می‌رود که پورشه نیز با عرضه‌ی مدل کوپه شده‌ی کاین وارد میدان شود و شما می‌توانید مطمئن باشید که شاسی‌بلند آینده‌ی لامبو نیز در همین محدوده قدم خواهد برداشت.

منبع: autoguide

 تغییرات موفقیت‌آمیز صنعت خودرو


 تغییرات ریسکی اما موفقیت‌آمیز صنعت خودرو



تقاضاهای بی‌پایان بازار و قوانین دست‌وپا گیر باعث می‌شود که خودروسازان بازی‌های جدیدی را به راه بیندازند. کمپانی‌ها، مخصوصاً آن‌هایی که از نظر افراد زیادی جذاب هستند باید توازنی مناسب بین خلاقیت در ساخته‌ها و از دست ندادن مصرف‌کننده‌های سنتی برقرار کنند. گاهی اوقات خودروسازان با خودرو یا تکنولوژی جدید از راه رسیده و موفقیت عظیمی را کسب می‌کنند. برخی مواقع نیز سنتی‌ها برنده می‌شوند.

x6exterior6
در این نوشته 5 تغییر بزرگی را شمرده‌ایم که در هنگام عرضه‌ی اولیه نفرت زیادی را از آنِ خود کردند اما پایان کار برایشان خوش بوده و موفقیت بزرگی را به دست آوردند.

  • شاسی بلندهایی از سازنده‌های خودروهای اسپورت

باور داشته باشید یا نه، زمان‌هایی وجود داشته که سازندگان خودروهای اسپورت تنها خودروهای اسپورت می‌ساخته‌اند! این موضوع با گل کردن بازار کراس اوورها عوض شد و زمانی که برای مثال پورشه با کاین در سال 2002 از راه رسید، طرفداران می‌گفتند پورشه چگونه می‌خواهد این خودرو را بفروشد و برخی نیز می‌گفتند این کار می‌تواند به ورشکستگی پورشه منجر شود. آن‌ها می‌گفتند که شاسی‌بلند پورشه نفرت‌انگیز است و آن را بایکوت می‌کنند. کاین به سرعت به پرفروش‌ترین مدل پورشه تبدیل شد و با فاصله‌ی زیادی از 911 سبقت گرفت.

2015-Porsche-Cayenne-Turbo-front-view1
امروزه سازندگانی چون استون مارتین، آلفارومئو، جگوار، مزراتی، بنتلی، رولزرویس و حتی لامبورگینی یا شاسی‌بلندی آماده برای فروش داشته یا برنامه‌ی توسعه‌ی آن را در دست دارند. این خودروها خوب می‌فروشند و البته طرفداران نیز نباید شکایتی داشته باشند زیرا پول حاصل از فروش زیاد به پیدایش خودروهای اسپورت بعدی کمک خواهد کرد. بدون کاین و ماکان پول کافی برای توسعه‌ی هایپرکار 918 یا مدل مسابقه‌ای 919 وجود نداشت. بنابراین باید سپاس گذار این شاسی بلندها بود.

  • خودروهای اسپورت الکتریکی/هیبریدی

گمان می‌شد که خودروهای هیبریدی و سبز برای افراد گیاه‌خوار و دوستدار محیط‌زیست هستند بنابراین عموماً مردم فکر می‌کردند که خودروهای اسپورت الکتریکی/هیبریدی تحسین‌های زیادی را در پی نخواهند داشت و نهایتاً شکست خواهند خورد. شما نمی‌توانید در یک‌زمان هم سریع باشید هم سبز، صحیح؟! چقدر اوضاع تغییر کرده است! تسلا ثابت کرده که خودروهای الکتریکی خسته‌کننده یا کند نیستند و هایپرکارهایی چون لافراری، 918 و P1 ثابت کرده‌اند که هیبریدیزاسیون می‌تواند کارایی بسیار زیادی داشته باشد.

LaFerrari, P1 And 918 Spyder
LaFerrari, P1 And 918 Spyder

روسای پورشه می‌گویند که امکان دارد 911 یک روزی هیبریدی شود. آکورا NSX و ب‌ام‌و i8 هیبریدی هستند و تسلاها نیز هرروز قدرتمندتر و سریع‌تر می‌شوند. حتی هایپرکارهایی وجود دارند که کاملاً الکتریکی هستند مثل ریماک کانسپت که خروجی 1088 اسب بخاری داشته و قادر است در 2.6 ثانیه به تندی 100 کیلومتر در ساعت برسد. انتظار داشته باشید که از سال‌های آینده خودروهای اسپورت الکتریکی غالب میدان باشند.
  • خودروهای عضلانی توربو و AWD

می‌توان این‌گونه استدلال کرد که خودروهای عضلانی بیش از هر بخش دیگری تحت‌فشار خواسته‌های طرفداران بوده‌اند. آن‌ها پیشرانه‌های تنفس طبیعی و حجیم و خودروهای دیفرانسیل عقب می‌خواهند که در خط مستقیم سریع باشند و از نظر تاریخی نیز در برابر تغییرات مقاوم باشند.

2016-chevrolet-camaro-rs-2016-ford-mustang-ecoboost-front-end-in-motion
اما امروز خریداران می‌توانند کاماروها و موستانگ هایی را با پیشرانه‌های 4 سیلندر توربو بخرند! دوج چلنجر نیز با پیشرانه‌ای سوپرشارژر در دسترس است. چلنجر در آینده‌ای نزدیک از سیستم چهارچرخ محرک سود خواهد برد. میزان فروش کامارو و موستانگ چهار سیلندر که از نظر طرفداران نوعی توهین هستند بالا است.

Dodge-Challenger-2015-SRT-0

  • گیربکس اتوماتیک در خودروهای بسیار کارا

زمانی‌هایی بود که خودروهای پرفورمنس تنها با گیربکس دستی عرضه می‌شدند تا لذت فراوانی را نصیب طرفداران کنند. فولکس‌واگن گلف R، فیات 500 آبارث و پورشه GT3 تنها نمونه‌هایی کوچک از خودروهایی هستند که قبلاً تنها با گیربکس دستی عرضه می‌شدند اما هم‌اکنون گیربکس اتوماتیک در لیست سفارش‌ها دیده می‌شود. مطمئناً گیربکس دستی درگیر کننده تر است اما افراد فهمیده‌اند که بسیاری از گیربکس‌های اتوماتیک هم‌اکنون سریع‌تر از نسخه‌های دستی بوده و عملکرد بهتری دارند.

2017-acura-nsx-center-console-controls
برخی خودروهای اسپورت امروز تنها با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شوند که از آن جمله می‌توان به آکورا NSX، آلفارومئو 4C، فورد GT، تمامی لامبورگینی‌ها و فراری‌ها، آئودی R8 و ب‌ام‌و M5 اشاره کرد. انتظار می‌رود که در آینده حتی تعداد خودروهای اسپورت عرضه شده با گیربکس دستی کمتر هم شود.

  • شاسی بلندهای کوپه

بسیاری از مردم هنوز هم شاسی بلندهای کوپه و کوپه‌های چهار درب را دوست ندارند زیرا کوپه باید تنها دو درب داشته باشد! شاسی بلندهای کوپه نوعی از طراحی سقف را دارند که آن‌ها را کمتر کاربردی ساخته و فضای سر و ظرفیت محفظه بار کمتر دارند. برای بسیاری افراد طراحی این خودروها پرزرق‌وبرق بوده و نسبت‌های طراحی آن‌ها خوب است. هنوز هم خودروسازها این بیزینس را دوست دارند و مردم نیز به خرید این مدل‌ها ادامه می‌دهند.


مرسدس بنز و ب‌ام‌و هر دو در خط تولید خود از این مدل‌ها دارند و انتظار می‌رود که پورشه نیز با عرضه‌ی مدل کوپه شده‌ی کاین وارد میدان شود و شما می‌توانید مطمئن باشید که شاسی‌بلند آینده‌ی لامبو نیز در همین محدوده قدم خواهد برداشت.

منبع: autoguide




طبقه بندی: گوگل، 
برچسب ها: وبلاگ، سوپر اسپرت، شاسی بلند، الکتریکی، خودرو برقی،  

تاریخ : یکشنبه 23 آبان 1395 | 10:00 ق.ظ | نویسنده : هادی علیزاده | نظرات

  • paper | زرین باکس | ام جی